Sunday, November 9, 2008

PERGI LAGI SEORANG PEJUANG YANG MAHUKAN TERTEGAK YER ISLAM...

TENGGULUN, Indonesia 9 Nov. - Beratus-ratus penyokong yang begitu emosi atas kematian tiga pengebom Bali bertempur dengan pihak polis, sebaik-baik sahaja dua jenazah pengebom tersebut tiba di kampung halaman mereka, hari ini.

Beratus-ratus polis yang lengkap bersenjata gagal mengawal hampir 500 orang ramai yang mengerumuni ambulans yang membawa jenazah Amrozi dan abangnya, Mukhlas.

Para penyokong tersebut kemudiannya melepaskan geram sambil bersorak "Jihad!" dan "Berambus!" kepada pihak polis yang terpaksa meninggalkan tempat kejadian.

Keadaan yang sama berlaku di pekan Serang di Barat Jawa apabila keranda yang bertutup dengan kain hitam yang bertulis ayat-ayat al-Quran membawa jenazah Imam Samudra diarak sepanjang jalan dari sebuah masjid menuju ke tanah perkuburan.

Namun mereka memberi laluan ketika keranda yang membawa jenazahnya itu dibawa ke tanah perkuburan.

Rakyat asing di kampung-kampung pengebom itu yang kelihatan berada di situ untuk menyaksikan jenazah mereka, dituduh kafir oleh para penduduk dan dihalau keluar dari kampung.

Ketiga-tiga pengebom tersebut dihukum tembak sampai mati oleh sepasukan penembak pada awal pagi ini setelah mereka didapati bersalah menyebabkan kematian seramai 202 orang dalam kejadian bom di Bali pada tahun 2002. (mAAF GAMBAR TAK DAPAT DILETAK)

No comments:

Followers