Wednesday, February 17, 2010

Di Maahad Lughah Ajanib Syria

Hampir 2 minggu aku di sekolah baru..sekolah baru ni tak seperti kelas kelas aku yang sebelum ni..sangat berbeza gayanya...kelas aku sebelum nie semuanya lelaki...maklum la ngaji syariah...maka terjaga la segalanya...yang mengajar pun lelaki semua nya syeikh syeikh dan alim alim belaka...banyak la ilmu aku dapat...selama 6tahun aku menetap di syria ni..tapi sekarang ni tahun akhir bagi aku untuk menetap dan berjuang di bumi syam ni..akhir tahun yang bersejarah nie aku akan  pulang ke tanah air yang tercinta..sekolah aku yang baru ni pulak hanya belajar bahasa sahaja..aku sekarang kelas 3 diploma bahasa arab..perbezaan sekolah aku dan sekolah sekarang adalah dari segi sosial...kami didalam kelas bukan sahaja lelaki...malah campur agama..budaya..bangsa..yang mengajar aku pun perempuan..ustazah bahirah..dalam kelas aku cam cam negara ada..turki ada..itali ada..china ada..rusia ada....banyak la aku dapat faedah dari sekolah baru ku ini...

No comments:

Followers