Monday, January 30, 2012

Masa untuk Berhijarah 2012

Perlukah aku behijrah pada masa yang terdekat?
Mengapa?
Sebab Apa?


Aku mendapat tawaran dari kawan ex furqan aku untuk mengajar di sekolah tempat beliau bekerja..bagaimana aku hendak membuat keputusan untuk behijrah?sedangkan misi aku SRI AL-Ummah belum lagi selesai.Adakah ini jalan penyelesaian?

Mengapa?
Mengapa aku perlu berhijrah sedangkan pengalaman aku belum lagi cukup memantapkan diri aku untuk mengajar segalanya...adakah atas sebab ketidakpuasan hati ini dengan orang atasan...?

Sebab?
Aku rasa sudah cukup masa dan sudah tiba untuk aku berubah dan berhijrah...kerana itulah jalan yang terbaik buat aku...sebelum aku mengubah jalan perjuangan aku untuk mentarbiyah anak anak yang masih suci...
Aku mengajar disini adalah menimba ilmu dan pengalaman..tapi yang aku dapat hanya penat kering sahaja...
tiap tiap minggu bila ada usrah sahaja mesti aku dan sahabat yang lain kena marah kena perli...aku rasa bantuan aku untuk sekolah sudah tahap yang maksimum..adakah ini satu jalan yang terbaik untuk aku tidak berburuk sangka dengan orang?

No comments:

Followers