Wednesday, November 18, 2009

Dah Nak Hampr Habis Musim Sekolah..

Alhamdulilah dah nak hampir habis da musim persekolah...jadi yer aku akan habis mengajar la kat SRA SRI AL-UMMAH.Sedih jugak la..yer la kan baru first time mengajar..kalau sebelum ni balik keje stesen minyak kak ngah kat presint 10 jer..tapi kali ni aku nak ubah haluan..aku nak mengajar..biar aku rasa betapa susah nya kerjaya sebagai seorang pendidik dan pendakwah..dalam masa sebulan lebih jer aku dapat merumuskan kerjaya seorang pendidik ni berbeza dengan kerjaya yang lain..tapi tak semua pendidik dapat menjaga hati anak murid yer..nak jadi seorang pendidik ni bukan sahaja kerja yermengajar..tapi kita kena cari jalan macam mana nak membentuk mereka menjadi seorang insan yang berbagai bagai warna dan kenalkan corak hidup yang sebenar..di sini bermula la titik permulaan aku menjadi seorang pendidik,banyak aku mengenali sifat sifat yang perlu aku terbitkan dalam hati aku..bahawasaya orang mengaji agama ini bukan bergantung pada sijil semata mata..tapi kita akan berlajar bagaimana nak mengenal sifat TAKWA..TAWAKAL...yang sebenar..kadang kadang orang mengaji agama ni cakap sahaja lebih tpi dia tak amalkan apa yang dia telah belajar..mula dari sekarang kita perlu behijrah dari kejahatan ke kebaikan...dari kegelapan ke keterangan...Apa pun Al-ummah dan para peajar 2009 akan aku rindui dan akan aku ingati sampai bila bila...walaupun hati ini sedih nak tinggalkan korang semua..apakan daya perpisahan akan tetap akan belaku kerana segalanya milik ALLAH.

No comments:

Followers