Friday, October 16, 2009

Dakwah dan kesabaran..


Tajdid Memikirkan Apa yang Akan terjadi Pada Masa Hadapan...
Dah dekat dua mingu aku kerja sebagai guru sambilan..dah itu kerja yang aku pilih..Alhamdulilah la dapt jugak aku kenal sedikit erti kesusahan dalam hidup..biarlah bermandi hujan dikeringkan panas itulah nama yer perjuang..Kalau nak ikut kan sejarah seorang perjuang tu mula mula mmg susah kena bermandikan hujan dikeringkan panas..tapi Kesabaran..ketabahan..ketenangan dalam hidup tu kena kuat la sikit..kalau nak berdakwah ni ramai orang boleh biat tapi kalau nak cari orang yang cintakan dalam kerja dakwah ni memang payah nak jumpa...

Siapa yanga akan mewarnai hidup mereka ini dengan warna warni islam,,
Beza anatara orang yang buat kerja dakwah dan orang yang cintakan jalan dakwah sanagat. ni memang berbeza sangat..keseronokan yer pun berbeza...kalau orang yang buat kerja dakwah ini kekadang tu diaorang lebih fikirkan keuntungan tapi kurang fikirkan tarbiyah manusia....kalau orang yang CINTAkan jalan dakwah ini..memang berbeza..mereka tidak fikirkan sangat tentang duit tu tapi fikirkan perubahan dalam sesebuah kaum..mereka ni pentingkan tarbiyah..melebihkan tarbiyah...

Kuat kan Iman Bila Kena Tegur..
Tapi sebenarnya klau nak bedakwah ni banyak cara tak kisah la dengan cara apa pun..dengan intenet ker..dengan cara berkawan ke..janji diri kita jangan putus asa..kalau boleh itu kita kena pandai amik hati kawan kita...insyaALLAH semuanya kan trima dengan perlahan lahan..

1 comment:

adik jack said...

ko adalah seorang guru yg prihatin cik....semua ni aku jd kenangan ko bile ko dah balik syiria...

Followers