Tuesday, June 23, 2009

Alhamdulilah..selesai Masaalah..

Alhamdulilah semua yer selesai dengan baik..masaalah yang menghantui Ahli ARBAIN selama ini selesai dengan izin ALLAH..huhu cuma ada sikit sikit masaalah personal tu,aku tak boleh masuk campur la..takut diaorang kata aku jaga tepi kain orang lak...huhu itu la yang sering aku dengar...

baru baru ni aku ada borak dengan seorang kawan aku dari sebuah univesiti terkemuka di MALAYSIA mengenai masaalah cara berdakwah...mula mula dia tegur aku ttg hal masaalah peribadi aku...masuk la sekali pasal cara aku n sifat aku sebagai seorang yang belajar ilmu agama...bagi aku semua yer sama mungkin cara aku dan dia berbeza..tapi fikrah tetap sama..tapi cara aku hanya lain sedikit..bagi aku..aku akan pimpin kawan kawan aku walaupun kawan kawan aku ramai yang ibadah yer tergendala sedikit..kalo aku tak pimpin mereka..kalau aku tak ajak mereka buat baik..siapa lagi nak ajak..nak harap org persatuan..memang dah awal awal da kena boikot diaorg ni...bagi aku..aku akan pimpin diaorg sampai diaorg yer ibadat terjaga...walapun aku tak kuta sgt..tapi insyaALLAH dengan barakah doa sahabat sahabt yang lain mereka semua akan temu jalan yang benar...aku ni suka berkawan dengan semua org..maksud aku..contoh yer syiah...rufaqa...wahabi..dan banyak lagi fikrah yang berbeza...dari sini aku leh bezakan yang mana boleh buat kawan dan yang mana boleh bersama sama masuk ke medan perang...syiah tu mmg awal awal lagi da aku tau sesat..cuma aku nak tau hal mana yang sesat...dan terbukti mereka sesat..dan bagi aku mereka mencari cahaya dalam kegelapan tapi tidak jumpa jumpa..sebeb mereka sediri yang mahukan kegelapan....masaalah syiah..wahabi ni..bagi aku hanya perbezaan fikrah sahaja...bukan sesat semata mata...aku menolak semua mengenai arqam itu adalah salah satu ajaran sesat..kalo tak puas hati jumpa aku nanti dan kita tgk sendiri...

1 comment:

JHaZKiTaRo said...

salam ziarah dari bumi Ireland.. saya baru je ke Syria bulan lepas.. banyak kenangan yg best2.. Syria mmg bumi bertuah & penuh barakah.. :) insyaAllah nanti saya akan ceritakannya di dalam blog saya..

Followers