Thursday, July 31, 2008

Wahai ku cinta...

semalam 31.7.07 kat syria ada bua satu majlis..majlis ni semua hadir majlis IKATAN PELAJAR ASEAN SYRIA(IPAS)tahun ni yer konsep adalah cinta aku pun tak tahu la sebab apa kan..semua cerita tentang cinta mungkin disebabkan CERITA AYAT AYAT CINTA KOT..haha..pastu ada gak kaitan dengan NOVEL AYAT AYAT CINTA..semuanya tentang cinta..uish..uish..pelik aku...huhuh sampai semua ucapan PRESIDEN setiap negara cakap pasal cinta...huhuh tapi yang amat aku tetarik ada satu part ketika PRESIDEN indonesia berucap..huhu..berbunyi"kita ni semua bebeza lahjah,berbeza sakofah hidup,berbeza cara makan minum..pokok yer semua berbeza..tapi kita masih ada satu yang tak berbeza..yang tak berbeza adalah didalam hati kita semua ada satu rasa cinta,cinta ini hadir kepada semua insan yang telah diciptakan oleh ALLAH s.W.T.kita akan cinta terhadap dunia,para perempuan,tapi semua itu hadir dari satu nikmat itulah dia nikmat CINTAKAN ALLAH.."MasyaALLAH temenung aku buat seketika..begitu hebat ciptaan ALLAH sampai semua manusia tak sedar apa yang mereka telah rasai...nikmat itu banyak manusia yang tidak bersyukur..kalo mereka tahu nikmat itu insyaallah aku yakin mereka akan mencari kebenaran dan kembali kepada jalan yang lurus..dari nikmat inilah kita dapat berkongsi berbagai bagai rasa dan macam macam pengatahuan..huhuh..begitu hebat ALLAH...tapi siapa yang akan tahu????

No comments:

Followers