Saturday, August 13, 2011

Dugaan...

Semenjak aku balik dari syria tahun lepas sampai lah sekarang...MasyaALLAh tak putus putus..tapi dugaan lah telah banyak mengakar ku kehiduan bagaimana nak menacari dan menenangkan diri...jadi tak perlulah aku cerita kan apa dugaan yang aku hadapi...dugaan yang terbaru aku menerima tentangan dari ahli keluarga aku sendiri yang dari dulu memang tak suka aku belajar ilmu agama...letih dengan celoteh MAK ...ABAH...dan semua kakak dan abang abang ku...sebab mereka ingat belajar agama ni tak boleh hidup lama...tapi dengan desakan mereka lah aku lagi seronok mengejar cita cita ku untuk mencari kehidupan yang sebenar...aku biarkan mereka membebel seorang diri dan aku terus pekak kan telinga...

Tap yang paling aku respek adalah ABAH aku...dia tak pernah perlekehkan cara kehidupan aku walaupun kadang ladang dia bercakap juga..tapi itu adalah satu nasihat bagi aku...dan aku ni pulak tak suka dengar orang nasihat lama lama...semak telinga..huhuhuhu


Tapi akut ak tipu lah...sejak aku balik dari syria reeki ku tak pernah [utus..ada sahaja rezekinya...walaupun 40RM seminggu aku dapat akut ak pernah merunggut bilakah rezeki yang baru akan di tambah...

Itulah kawan kawan kerja tuhan janganlah dipertikai kerana Tuhan sudah mentaqdirkan aku dijalan ini maka terimalah Jalan yang penuh rintangan ini walaupun Ganjarannya lambat di bayar....Yakinlah dengan Janji Tuhan Pasti belaku....



No comments:

Followers