Tuesday, April 20, 2010

dimanakan kita??

Pada tahun 2010 ni Negara Yahudi telah cukup 62tahun mereka memerintah negara sendiri..dari mula mereka masuk secara haram tanah arab palestin...sampai la mereka menjadi sebuah negara yang kuat dan mampu menguasai dunia dengan sekelip mata..sedangkan negara negara islam (sunnah) juga kuat dengan segalanya..mampu melenyapkan Negara Yahudi Laknatulallah...


Mengapa kita tidak dapat lagi menawan bumi Palestin..seperti mana Saidina Umar Al-Khattab dan Sultan Solahuddin Al-Ayubi menawan Baitulmaqdis selama beberapa ratus tahun..tapi akhirnya jatuh kembali ke tangan Yahudi...apa yang kita buat sekarang...marilah sama sama kita mengkaji kembali sejarah kegemilangan Islam pada suatu masa ketika dahulu...

 Jika tidak silap ada salah satu hadis yang saya kurang ingat ..hadis yer bebunyi...

              "Sesiapa yang dapat memerintah Masjidil Aqsa maka akan dapat memerintah dunia.."

Mengapa kita tidak mengambil iktibar dari sejarah Islam yang terdahulu..lihat kembali kejatuhan kerajaan Islam Uthmaniyah...bagaimana Sulatan Al-Fateh menawan Kota Kostantinopel?

sampai mana mereka dapat membuat satu kejutaan buat orang kafir sehingga mengubah dari laut sehingga menjadi darat..dengan keyakinan kepada ALLAH mereka dapat menggangkat  kapal mereka...
akhirnya mereka dapat menawan Kostantinopel..
dalam Hadis BAginda..

Orang yang Dapat menawan Kota Kostantinopel adalah Raja yang baik...Rakyat yang baik...

sempena yahudi menyambut hari yang ke 62tahu mereka berani bercakap

Pada Hari Kemerdekaan kita, ada dua mukjizat bangsa Yahudi: Keajaiban kebangkitan dan keajaiban pembangunan. Keajaiban kebangkitan, kerana kita yang tidak akrab dengan bangsa lain yang tersebar di seluruh dunia dan kehilangan kendali atas takdir tetapi masih berhasil kembali ke tanah air kita dan membangun kembali kedaulatan di sini.

"Keajaiban lain adalah pembangunan (Israel): Apa yang telah kita bangun di negeri ini. Israel dengan cepat menjadi negara adidaya ekonomi regional dan negara adikuasa dengan teknologi global dalam dunia pengetahuan di abad ke-21. Begitu juga Dalam ilmu pengetahuan, kedoktoran, teknologi dan seni. Dalam segala bidang, kecerdikan bangsa kita menciptakan negara yang megah," demikian Netanyahu.
Netanyahu juga menyebutkan, "Kita tidak di sini secara kebetulan. Kami di sini kerana ini adalah tanah kami. Kami telah kembali ke tanah kami, ke kota kami—Jerusalem—kerana ini adalah tanah kami, ini adalah kota kami."


apa yang kita buat arini adalah 



dalam masa mereka berkata...

Ehud akui Israel tidak boleh jajah Palestin selama-lamanya

BAITULMAQDIS 19 April - Israel perlu mengakui dunia tidak akan sanggup menerima pemerintahan negara Yahudi itu ke atas rakyat Palestin bagi tempoh berdekad-dekad lagi.

Katanya, sungguhpun Israel memiliki tentera yang kuat, negara itu juga memerlukan pengiktirafan masyarakat antarabangsa.
"Dunia tidak akan sanggup menerima kenyataan bahawa Israel akan memerintah sebuah bangsa lain bagi tempoh berdekad-dekad lagi.
"Namun kita juga tidak boleh menipu diri sendiri. Jurang perselisihan yang semakin lebar antara kita dengan AS tidak baik untuk negara Israel," kata Barak.
Beliau berpendapat, cara untuk merapatkan jurang itu ialah dengan melancarkan inisiatif diplomatik Israel yang tidak mengelak daripada menangani semua isu utama yang memisahkan rakyat Israel dan Palestin.
Isu-isu utama iaitu status Baitulmaqdis, sempadan muktamad antara Israel dengan negara Palestin dan penyelesaian bagi pelarian Palestin daripada perang yang membawa kepada penubuhan Israel pada 1948, telah banyak kali dirundingkan dalam tempoh 16 tahun lalu.


kemana kita....

No comments:

Followers