Friday, January 1, 2010

Musafir Kenangan 2009

Tahun 2008 aku balik beraya di MALAYSIA,seronok jugak sekali sekala berkumpul dengan semua abang n kakak...

30.12.2009 10.30pagi..

Gambar kenangan bersama sahabat Darul Furqan
Ust Syafiq-Munir-Aku

Enjin kapal terbang mula berbunyi..menandakan aku akan meninggalkan bumi melayu yang tersayang...kenangan 2009 aku tinggalkan sekali buat sementara waktu...tapi kali ni aku musafir tidak keseorangan lagi..kali ni aku musafir dengan kawan kawan baru yang teringin nak melajutkan pelajaran di SYRIA...kami bermusafir seramai 5orang termasuk aku...adalah la kawan nak  berborak ketika dalama kapal terbang n tarnsit di bahrain...



setelah 6jam kami di dalam kapal terbang akhir yer  kami sampai di bahrain..dapat la kami meluruskan usrat urat yang dah lama tegang..di bahrain kami transit selama sehari dan kami di beri hotel 3bintang..


best jugak la hotel yer makan pon boleh tahan la..ehehe...program yang pertama kami wat kat sana ada lah cari kedai makan sebab yer dah lapar tahan gaban da,






Makan Nasi Bukhari dekat bahrain harga yer 2.8 dinar bahrain bersamaan dalam 15rm sedulang..bapak mahal.. pastu malam tu kami round bandar bahrain ...kami sewa sebuah teks dengan harga 15dinar bahrain..bersamaan 150RM..boleh la..tapi kalau duduk lama lagi memang kitaorg leh jadi peminta sedekah..memang mahal giler duduk sana..








Gambar mercu kebanggaan orang bahrian nama yer finacial harbour..tinggi la jugak..kitaorg tengok pon mendonggak ke atas..









Masjid Husin di Bahrain..di bahrian penganut syiah sahaja 80%...











kami sempat pusing bahrin dalam masa sejam..banyakyang kami tanya dengan driver teksi ni..salah satu yer yang membuat aku pelik...mengapa mereka banyak bercakap bahasa URDU..dan kemana bahasa arab sedangkan negara bahrain adalah negara arab...bila ditanya akhir aku dapat jawapan...rupa negara bahran ni di bangunka oleh seorang pendagar roti dari india..lepas penat berjalan kami balik ke hotel dengan kelaparan...tepat jam 8malam kami dah masuk bilik dan masuk tido...

kami bangun pada jam 4pagi lebih kurang...bangun solat subuh pastu wat kecoh kat dalam bilik....sampai la jam 7pagi dan sarapan..8.45..kami cek out dari hotel...dan pukul 10pg tnggalkan bndar bahrain/...


nanti sambung lagi..line wat hal la....
















No comments:

Followers