Sunday, November 11, 2007

Aku Bangga Dengan Pujian Ini..

Sering kali aku call sahabat sahabt ahli keluarga diMalaysia...mereka semua akakn tanya macam mana kehidupan diLuar Negara...dah pandai masak ker?hahaha aku selalu tersenyum apabila denagr soalan yang mengelikan hati aku....emm tapi hari ini aku sebagai seorang pelajar Penuntut di salah sebuah negara Arab..berbangga dengan pujian yang dibuat oelh seorang tokoh kita yang sedang menggayuh basikal untuk mengharumkan nama Malaysia...benda ni aku amik dalam kerata akhbar Metro harian pada hari ahad 12.11.07.apa kata Beliau...ha baca elok-elok...aku tak tipu... Satu perkara yang saya bangga dan patut puji pelajar Malaysia yang saya temui sepanjang kayuhan di Amerika, Eropah dan negara Arab ialah mereka pandai berdikari, suka berjimat, pandai memasak serta kebanyakan mereka bersyukur kerana menjadi rakyat Malaysia selepas melihat kehidupan sebenar rakyat negara asing.Aku tak tipu ini adalah satu kenyataan yang benar dan satu kebanggaan bagi kami yang mengaji diluar negara....ingat jangan pandang lekeh pada kami walaupun kami nampak selekeh.......

No comments:

Followers